Reisschema - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Matthijs Plak - WaarBenJij.nu Reisschema - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Matthijs Plak - WaarBenJij.nu

Reisschema

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

08 Januari 2014 | Nicaragua, Granada


Goede morgen allemaal!

Het is zover, het grote afscheidnemen is halverwege en over een paar uur zet ik koers richting het zuiden; naar de zon, zogezegd. De situatie wordt gekenmerkt door een dubbel gevoel, waarbij zin om iets nieuws te ontdekken wordt overschaduwd door een zekere droevenis om het hotel, dat ik zonder meer als thuis beschouw, achter me te laten. Maar goed, problemen zijn avonturen en schotwonden facebookmateriaal, dus waar zeur ik over?

Bij deze mijn reisschema voor de komende maanden.

Morgenvroeg richting Panamá, waar ik een kleine maand verblijf. Ik ga de volgende plaatsen in deze volgorde bezoeken:

Panama Stad

Het Kanaal

San Blas eilanden

Valle de Antón

Santa Fé

Azuero Schiereiland (veel mooie koloniale plaatsjes, het folklorische hart van Panamá en verder doodt men de verveling met surfen en snorkelen met dolfijnen)

Santa Catalina

Bocas del Toro (´Sundays Fundays´, zwembad in, zwembad uit, 10 dollar en je krijgt het shirt gratis, u kent het)

Boquete

Cerro Punta

David

En dan is het weer richting Granada, ergens aan het begin van februari. Daar dan een paar dagen chillen mit meinen Kumpels, misschien nog een bruiloft meepakken en dan is het tijd om de messen te slijpen, revolvers te laden en afscheidsbrieven te sturen omdat we Honduras onveilig gaan maken. De reis zal de volgende bestemmingen/gebieden aandoen:

Yuscarán

Trujillo

Rechtsaf `La Mosquitia´ in (op google maps zul je alleen een groene vlek ontwaren, maar ik ben in het bezit van een geheime map met de locatie van de fabelachtige Witte Stad, die tot op heden enkel genoemd is omtrent 1500. Het betreft de grootste van de onontdekte ruines van de Mayas, Azteken, Impala`s of weet ik wie, dus als we daarnaast als eerste een hotel kunnen droppen, dan zitten we voor een dubbeltje op de eerste rij. Het is alleen zaak de machete te slijpen, want een A4 kennen ze daar niet. En niet te hard niezen, want wie weet wat voor onontdekte fauna er tussen het loof verscholen gaat. Een Kong misschien?)

Met paddenstoelen achter de oren en God mag weten wat voor infecties gaat het dan weer door Garifuna gebied richting het Westen, langs La Ceiba en Tela. En in de tussentijd nog een bliksembezoek aan de eilanden voor de kust, i.e. Roatán, Utila en, hm, nu ben ik de naam van de derde kwijt. Nou ja, even kijken maar.

Vervolgens richting het binnenland, waarbij de regio van Copán (met de ruines) aan een grondig onderzoek onderworpen gaat worden. Daar zal ik zeker een weekje verblijven, alvorens El Salvador of Guatemala aan te doen. Maar daarover meer later, laten we niet op de zaken vooruitlopen.

Nou ja, in de voetsporen van notoire non-conformisten als een William Walker, een Sir Francis Drake, een Henry Morgan, een Piet Hein, of een Olivier van Noort (ja ja!) zal dit wel een reis worden waaruit ik niet helemaal hetzelfde tevoorschijn zal komen. Hoe het ook zij, ik houd jullie op de hoogte en lees al jullie berichten met plezier.

Het ga jullie goed!

Thijs

  • 08 Januari 2014 - 11:08

    Pauline:

    Klinkt als een fantastische reis! Heel veel plezier.

  • 08 Januari 2014 - 13:05

    Marieke:

    Hoi Matthijs,
    Leuk om je verslagen te lezen, klinkt geweldig, een prachtige reis gewenst!
    Hartelijke groet,
    Marieke

  • 08 Januari 2014 - 21:49

    Loes :

    hoi Matthijs,

    Een hele onderneming!! Je reisschema ziet er fantastisch uit!
    We wensen je een goede reis en hopen dat je verrijkt én gezond weer in Granada terugkeert

    Loes en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2018

2018

24 December 2017

Zalig uiteinde

21 September 2017

Aardbeving

17 September 2017

Onzekerheid

14 Mei 2017

Trump?
Matthijs

Actief sinds 06 Okt. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 18931

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: